A Budapesti Műszaki Egyetemen szereztem gépészmérnöki és gépészmérnök-tanári végzettséget; a rendszerváltozás óta a felnőttképzés különböző területein és szintjein dolgoztam; közel negyven éve vagyok a felsőoktatásban közreműködő oktató; 2008 óta dolgozom a Zsigmond Király Egyetem (korábban Főiskola) főállású, ill. óraadó tanáraként.
Az egyetem után szakközépiskolák esti tagozatain, majd a Műegyetem műszaki tanárképző kurzusain oktattam szakmai tárgyakat; 1991 és 2010 között különböző felnőttképzési szakmai munkahelyeken dolgoztam: szakminisztériumi és szakintézeti közép- és felsővezetői beosztásokban; 2002-2006 között a Nemzeti Felnőttképzési Intézet igazgatója voltam. Ebben az időszakban több hazai finanszírozású (OFA, OKT, NSzI) és uniós támogatású projektet vezettem, illetve közreműködtem azokban.
A műegyetemi óraadói tevékenységen kívül, felnőttképzési szaktárgyakat tanítottam 1997-től: a Pécsi Tudományegyetem, a Szent István Egyetem és az ELTE szaktanszékein.
2007-ben védtem meg „Kihívások és megoldási lehetőségek a felnőttképzésben” című doktori dolgozatomat az ELTE-n.
A ZSKF-en 2008-ban kezdtem tanítani, a Főiskola 2009-ben a közreműködésemmel fejlesztette ki és akkreditáltatta az andragógia MA-szakot, melynek tanári szakfelelőse voltam 2013-ig.
Főbb oktatott témaköreim:
1991 óta több mint 80 publikációm jelent meg (beleértve a konferenciakötetekben megjelent előadásokat is), melyek közül a legjelentősebbeknek tartom:
Felnőttképzés, munkaerőpiaci képzés tervezése - egyetemi jegyzet, p. 147. - PTE Természettudományi Kar Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet Pécs, 2003; ISSN 1218-6880
A munkaerő-piaci képzések elméleti és gyakorlati kérdései - egyetemi jegyzet, p.187. - Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttnevelési és Emberi Erőforrás-fejlesztési Intézet, Pécs, 1999; ISBN 963 641 600 1 ISSN 0866-627-X
Pályaorientáció 15-18 éveseknek – tankönyv, p. 89. - Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1999. (változatlan kiadás: 2001)
Változó tanulási formák a felnőttképzésben - In: XII. Országos Neveléstudományi Konferencia konferenciakötet, p.15. 2013.
Az iskolázottság és a szakképzettség hatása a munkaerőpiaci folyamatokra - In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia konferenciakötet, p.17. 2012.
A szakiskola optimalizálásának lehetőségei - In: Az iskola optimalizálása, p. 16. Szerk.: Bábosik István, Eötvös József Kiadó, 2012
A formális rendszerű felnőttoktatás és felnőttképzés kvantitatív elemzése - In: Regionalitás és szakképzés: Új kihívások, új lehetőségek a szakképzésben és
a felnőttoktatásban, p. 44. BME APPI, konferencia-kötet, 2011.
A kulcskompetenciák hatása az alkalmazkodóképesség kialakulására és fejlesztésére - In: Az iskola korszerű funkciói, p. 27. Szerk.: Bábosik István, OKKER Kft., 2011.
Zachár László s.k.
A végzettek 80%-a a szakképzettségének megfelelő szakmában helyezkedik el.
A frissen végzett, állást kereső, Zsigmondos diplomával rendelkezők 97%-a 3 hónapon belül elhelyezkedik.
A Zsigmondon végzett hallgatók átlagfizetése az 5. legmagasabb Magyarországon!
A végzettek 80%-a a szakképzettségének megfelelő szakmában helyezkedik el.
A frissen végzett, állást kereső, Zsigmondos diplomával rendelkezők 97%-a 3 hónapon belül elhelyezkedik.
A Zsigmondon végzett hallgatók átlagfizetése az 5. legmagasabb Magyarországon!