FONTOS: a felvételhez emelt szintű érettségi szükséges, legalább 40%-os eredménnyel, vagy
• felsőoktatási felvételi szakmai vizsga – a 2005 előtti, hagyományos érettségivel rendelkezőknek
• pontszámítás diploma alapján – ha rendelkezik diplomával, kérjük azt töltse fel a pontszámításhoz
• felsőoktatási szakképzés választása – nincs szükség emelt szintű érettségire egy tanulmányi év alatt segítséget nyújtunk felvételi pontjai növeléséhez
• gazdasági vagy informatikai alapképzés választása – nincs szükség emelt szintű érettségire
A nappali és levelező tagozaton is elérhető kommunikáció és médiatudomány alapszak az egyik legnépszerűbb képzés, és emellett társadalomtudományi területen a legszélesebb körű és legváltozatosabb ismeretanyagot adja.
A Zsigmond Király Egyetem a Kommunikáció és Művelődéstudományi Tanszék (KMT) karakterének megfelelően jelentős társadalmi alapozó ismereteket, eligazodást ad a kommunikáció szakos hallgatóknak; ezzel is elősegítve a magabiztos tudás birtoklását. Ennek része a szociálpszichológiai, a szociológiai, a kultúrtörténeti, a jogi és a nyelvészeti képzés, amelyet kiegészítünk kompetencia-tárgyakkal, pl. a prezentációval, amelyet nálunk tanítanak a legnagyobb hangsúllyal az egész országban. A képzés pedig különféle kompetenciafejlesztő tréningalapú szemináriumokkal lesz teljes.
A specializációink a munkaerő-piaci igényeknek megfelelően olyan területekre koncentrálnak, amelyeken - gyakorlatilag azonnali - lehetőség van az elhelyezkedésre. Ezért minden évben az üzleti, a közösségi-új média és az elektronikus újságírás szakirányokat hirdetjük meg. Az elhelyezkedésben a megszerzett elméleti és gyakorlati ismeretanyagon túl hallgatóink segítségére vannak a karrierfejlesztő szolgáltatásaink illetve az oktatók egyéni kapcsolati tőkéjéből fakadó lehetőségek széles tárháza is.
Nagyon fontos, hogy mi nem médiasztárokat és nem bulvárújságírókat képezünk. A fő cél olyan kommunikációs szakemberek kinevelése, akik teljesen különböző területeken (a válságmenedzseléstől a rendezvényszervezésig, a CSR-tól a PR-ig, a televíziós szerkesztéstől a dokumentumfilm-készítésig) megállják a helyüket.
Természetesen azokra is gondolunk, akik a kommunikáció tudományát emelt szinten szeretnék tanulni - nekik biztosítjuk mesterképzésünket, amely egyetemi diplomát ad.
Ha pedig 2005 előtti, hagyományos érettségivel rendelkezik a jelentkező, úgy lehetősége van választani a "felsőoktatási felvételi szakmai vizsgát" is.
pszichológia, szociológia, politológia, nyelvészet, jogi- és közgazdasági ismeretek, kommunikációkutatás, beszéd- és írásművelés, informatika, társadalmi kommunikáció, politikai és közéleti kommunikáció, családi kommunikáció, nemzetközi kommunikáció, vizuális kommunikáció, sajtó és média, film- és videokultúra, multimédia és hálózati kommunikáció, Web 2.0, közösségi média ismeretek, válságmenedzsment, Public Relations, CSR, üzleti tárgyalástechnika, információs társadalom, civilizációtörténet-geopolitika és prezentáció.
MUNKAERŐ-PIACI LEHETŐSÉGEK
a közművelődés és a kultúra területén, kormányzati és önkormányzati kommunikációban, civil szervezeteknél, sajtóban és médiában, lap- és könyvkiadóknál, a hírközlés, az on-line és mobil-kommunikáció területén, kutatóintézetekben, filmgyártó és filmforgalmazó cégeknél, pályázatíróként, sajtószóvivőként, a design, a marketing és a PR területén, egyéb kulturális, sport, szabadidős és szórakoztatási foglalkozásokat szervező cégeknél.
kulturális és művelődési intézmények, könyv- és lapkiadók, sajtó és média, kutatóintézetek, marketingcégek, mobil- és telekommunikáció, Internet és multimédia, (nemzetközi) civil szervezetek, önkormányzati hivatalok, nemzetközi közalapítványok. Listánk folyamatosan bővül.
Vállalatoknak, társadalmi, kulturális és másféle szervezeteknek létfontosságú, hogy olyan szakemberek dolgozzanak nekik, akik eligazodnak az új médiatérben, és az adott szervezet-intézmény nyilvános megjelenését a legújabb technikákkal tudják támogatni. Másrészt a munkavállalónak is fontos, hogy olyan személyes márkát tudjon „kiépíteni”, amely önállóan is működőképes.
Az itt szerzett kompetenciákkal mind hatékony kommunikációs magánvállalkozások indíthatók, mind lehetőség nyílik arra, hogy a versenyszféra szakmai vállalkozásaiban sikeresebben szerepeljenek a végzett hallgatók. Ezek mellett az állami-önkormányzati szféra kommunikációs egységeiben is hatékonyabban működhetnek, mivel gazdasági ismereteik szélesebb körűek az egyéb szakirányokon végzett hallgatókénál.
Az itt szerzett kompetenciákkal országos tévécsatornáknál helyezkedhetnek el, hiszen a mai médiakörnyezetben sokrétű ismeretekkel rendelkező szakemberekre van szükség.
Elektronikus sajtó • Közösség-új média • Üzleti kommunikáció
(E-00725/2014/D007)
Tovább(E-00725/2014/D008)
Tovább(E-00725/2014/D002)
Tovább(E-00725/2014/D003)
Tovább(E-00725/2014/D005)
Tovább(E-00725/2014/D006)
Tovább(E-00725/2014/D001)
TovábbA végzettek 80%-a a szakképzettségének megfelelő szakmában helyezkedik el.
A frissen végzett, állást kereső, Zsigmondos diplomával rendelkezők 97%-a 3 hónapon belül elhelyezkedik.
A Zsigmondon végzett hallgatók átlagfizetése az 5. legmagasabb Magyarországon!
A végzettek 80%-a a szakképzettségének megfelelő szakmában helyezkedik el.
A frissen végzett, állást kereső, Zsigmondos diplomával rendelkezők 97%-a 3 hónapon belül elhelyezkedik.
A Zsigmondon végzett hallgatók átlagfizetése az 5. legmagasabb Magyarországon!